Ondokuz Mayıs Üniversitesi - İletişim Fakültesi - Uygulama Gazetesi -

OMÜ Halkla İlişkiler ve Reklam Atölyesi İlk Online Konuğunu Ağırladı

OMÜ Halkla İlişkiler ve Reklam Atölyesi İlk Online Konuğunu Ağırladı
  • 17.03.2022
  • OMÜ Halkla İlişkiler ve Reklam Atölyesi İlk Online Konuğunu Ağırladı için yorumlar kapalı
  • 1.772 kez okundu

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklam Atölyesi’nin ilk konuğu McCann İstanbul Kreatif Direktörü Varol Döken oldu. Döken, öğrencilerle reklam sektörüne dair tecrübelerini paylaştı.

OMÜ Halka İlişkiler ve Reklam Atölyesi’nin dün gerçekleştirilen ilk online söyleşisi, Atölye Koordinatörü Araştırma Görevlisi Nilay Tan Çakır’ın açılış konuşmasıyla başladı. Çakır, Varol Döken’le dokuz yıl önce nasıl tanıştığını anlatarak sözü İstanbul Üniversitesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü mezunu McCann İstanbul Kreatif Direktörü Varol Döken’e bıraktı. Döken, üniversiteye başladığı 1997 yılında, reklamcılık bölümü olmadığını, genellikle başka bölümlerden mezun isimlerin reklamcılık sektöründe çalıştığını söyledi. Dizi senaryosu yazarlığı yaparak başladığı çalışma hayatından reklam yazarlığına geçiş hikayesini öğrencilerle paylaştı. Döken, o dönemin en başarılı 10 reklam ajansına kendi yazdığı reklam metnini yolladığını ve kabul edilerek M.A.R.K.A.’da reklam yazarı olarak çalışmaya başladığını anlattı.

“Mecralar değişse de reklam kalıcı”

20 yılı aşkın kariyer hayatında yerli ve global ajanslarda çalışan Varol Döken, Karbonat’ta Kıdemli Reklam Yazarı olarak başladığını ve sonrasında bu şirkette Kreatif Grup Liderliğinden Kreatif Direktörlüğe yükseldiğini söyledi.  

McCannn İstanbul’da Kreatif Direktör olarak çalışmalarına devam eden Döken, günümüzde hybrit yani hem dijital hem de konvansiyonel işlerin bir arada yürütüldüğü ajansların başarı sağladığını belirterek teknoloji gelişse ve mecralar değişse bile reklam ifadesinin kalıcı olduğunu sadece çeşitlendiğini vurguladı. Döken, gelinen son noktada ise sosyal medya, dijital ve influencer ajansları gibi çeşitli ajansların da olduğuna ve bunlara metaverse ajanslarının da eklenmekte olduğunu dile getirdi.

“Reklamcıların her şeyi okuması ve her şeyden biraz bilgi sahibi olması gerekir”

Hızlı üretim ve tüketime atıfta bulunan Döken, reklamların kalitesinin azalmasıyla ilgili olarak “Reklamcıların her şeyi okuması ve her şeyden biraz bilgi sahibi olması gerekir” dedi. Varol Döken, ayrıca reklamcılık sektöründe bulunmanın iki önemli zorluğuna dikkat çekti. Döken, birinci zorluğun artan talep, ikincisinin ise gelir kaynaklı olduğunu söyledi. Bu olumsuz şartlara rağmen öğrencilerin sektörde nasıl farklılık yaratabileceklerine dair konuşmasında, onlara konuyla ilgili kitap ve film tavsiyelerinde bulundu. Öğrencilere, işe nasıl başlayacaklarına dair tüyolar veren Döken, CV’lerde artık farklı tasarımlardan ziyade içeriğin önemli olduğunu vurguladı. Döken, bütün sektörün tek bir kelimeyle iknaya dayandığını söyleyerek genç iletişimcilerle deneyimlerini paylaşmaktan mutlu olduğunu belirtti. Söyleşi, Döken’in öğrencilerden gelen soruları cevaplamasıyla sona erdi.

Haber: Aleyna Selin İleri – Rabia Çiçekli

Etiketler: / / / / / / / / / /

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ