Ondokuz Mayıs Üniversitesi - İletişim Fakültesi - Uygulama Gazetesi -

Yeni Medya ve Dijital Reklamcılık Topluluklarından Öğrencilere Yol Gösteren Panel

Yeni Medya ve Dijital Reklamcılık Topluluklarından Öğrencilere Yol Gösteren Panel
  • 07.11.2025
  • 18 kez okundu

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Mustafa Kemal Güneşdoğdu Kampüsü İletişim Fakültesi bünyesinde yer alan Yeni Medya Topluluğu ve Dijital Reklamcılık Topluluğu tarafından ‘ICEBREAKING’ başlıklı panel düzenlendi.

İletişim Fakültesi konferans salonunda düzenlenen panele konuşmacı olarak Doç. Dr. Mevlüde Nur Erdem, Dr. Öğr. Üyesi Kevser Akyol Oktan ve Arş. Gör. Dr. Bilal Kır yer alırken, çok sayıda öğrenci de katılım sağladı.

Gerçekleşen panelde, İletişim ve Tasarımı Bölümü birinci sınıf öğrencilerine kariyerlerini nasıl şekillendireceklerine ve mezun olduktan sonra çalışabilecekleri alanlara yönelik bilgilendirme sunumu yapıldı.

Doç. Dr. Mevlüde Nur Erdem: “Amacımız yeni medya üzerine bir bölüm yapılandırmaktı”

Panelin açış konuşmasını gerçekleştiren Doç. Dr. Erdem, “Bizim yola çıkış amacımız yeni medya üzerine bir bölüm yapılandırmaktı. Özellikle dünyadaki büyük üniversitelerin yeni medya, iletişim ve tasarım alanındaki hangi derslerin daha çok işlendiğini araştırdık. Zaman içinde fiziksel altyapımızı oluşturmak için çaba sarf ettik.” ifadelerini kullandı.

Dr. Öğr. Üyesi Kevser Akyol Oktan: “Ödül almış bahane yoktur”

Hayatın her alanında çabalamayı vurgulayan Dr. Öğr. Üyesi Akyol Oktan, “İletişim ve Tasarımı Bölümüne olan katkım grafik tasarım ve üç boyutlu animasyon dersleri üzerine devam ediyor. Öğrencilerle beraber tasarıma dair olan ilgimizle dijital sergiler ve çeşitli etkinlikler yapıyoruz. Hayatın ve üniversitenin her alanında çabalamayı ve hiçbir bahaneyi başarısızlığın önüne getirmemeyi önemsiyorum çünkü ödül almış bahane yoktur.” şeklinde konuştu.

Arş. Gör. Dr. Bilal Kır: “Burayı İletişim Fakültesi yapacak ve anlamlı kılacak olan sizlerin azmidir”

Üniversite hayatında öğrenci olmanın kıymetini dile getiren Arş. Gör. Dr.  Kır, “İletişim ve Tasarımı Bölümünden ziyade üniversite hayatında öğrenci olmak nasıl bir şey bunu anlamak lazım. Derslerde bizlerin de bahsettiği gibi sizler aklınızı kullanma cesaretini gösteren gençlersiniz. Burayı İletişim Fakültesi yapacak ve anlamlı kılacak olan sizlerin azmidir.  Bunun kıymetini bilip daha farklı bir yaşam sürdürmelisiniz.” dedi.

Panelin devamında, öğrencilerden gelen sorular panele konuk olan öğretim elemanları tarafından yanıtlandı.

Günümüz dünyasında tasarım iletişimin bir aracı mı yoksa kendisi mi?

Tasarımın kendisinin bir mesaj olduğunu ifade eden Dr. Öğr. Üyesi Akyol Oktan, “Grafik tasarım bağlamında düşünüldüğünde hem tasarımın kendisi hem de kullanılan araç birer iletişim biçimidir. Tıpkı araç mesajdır yaklaşımında olduğu gibi, tasarım zaten başlı başına bir mesajdır. Bu mesajın anlamı, seçilen araca yani iki boyutlu mu yoksa üç boyutlu bir tasarım mı olduğuna bağlı olarak farklılık kazanır. Dolayısıyla, iletişimde hem tasarımın kendisi hem de aracı önemlidir bu nedenle her ikisi de diyebiliriz.” diyerek cümlesini noktaladı.

Yapay zekâ mesleğimizi elimizden alabilir mi?

İş yapış biçimlerinin aynı olmadığını vurgulayan Doç. Dr. Erdem, “Yapay zekâya içerik üretmek değil nasıl etkin ve verimli kullanabileceğimizi keşfetmeliyiz. Öğrencilerimizden yapay zekâ mesleğimizi elimizden alır mı? sorusuyla karşılaşıyorum bu soruya cevap vermem gerekirse yapay zekâ insanın aklını taklit edebilir ama yaratıcılığını edemez.” ifadelerini kullandı.

Panel, toplu fotoğraf çekimi ardından bahçede düzenlenen müzikli eğlence, ikramlıklar ve mini oyunlar ile sona erdi.

Haber: İbrahim Yakar, Eren Balcı, Serkan Beyazkaya

Fotoğraf: Meriç İrtegün, İsra Yılmaz, Mehmet Aksu

Etiketler: / / / / / / / / / / / /

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ