Onur Nurdemir Gazetecilik Öğrencileri ile Buluştu
Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü 3. sınıf öğrencileri Kamuoyu ve Medya dersi kapsamında Samsun Gazetesi Yazı İşleri Müdürü Onur Nurdemir ile bir araya geldi.
Samsun Gazetesi yazı işleri müdürü olan deneyimli gazeteci Onur Nurdemir Doç. Dr. Onur Bekiroğlu’nun yürüttüğü Kamuoyu ve Medya dersi kapsamında kamuoyu oluşturma, yerel basın, medyanın dönüşüm süreci hakkındaki birikimlerini ve düşüncelerini aktarmak için gazetecilik öğrencileri ile bir araya geldi. Onur Nurdemir, ayrıca ileride meslektaşları olacak öğrencilere çeşitli tavsiyeler de bulundu.
“Her şehrin kendi içerisinde farklı bir dinamiği var”
Her şehrin kendi içerisinde ayrı bir dinamiği olduğunu vurgulayan Nurdemir bu dinamiklerin doğal olarak medyayı ve medya çalışanlarını da etkilediğini belirtti.
Yerel medya kapsamında gündem oluşturmada yerel basının mı politikacıları yoksa politikacıların mı yerel basını etkilediği konusunda ise Onur Nurdemir “Aslında genel olarak karşılıklı bir etkileşim söz konusu fakat yine de politikacıların yerel basını etkilemede daha ağır bastığını söyleyebilirim.” dedi.
“Denge kurmak çok önemli ve çok zor”
Denge unsurunu oluşturmanın çok zor olduğunu belirten Onur Nurdemir “Yerel ya da ulusal basından örnek verecek olursak medya gruplarının arkasında birçok holding bulunduğunu görebiliriz. Günümüzde medya şirketlerinin yüzde doksanı belli holdinglerin bünyesinde yer alıyorlar ve bu holdinglerin tahmin edeceğimiz üzere başka ticari ilişkileri de bulunuyor.” şeklinde konuştu.
Politika ile medya arasında dengeyi koruyabilmenin çok önemli, aynı zamanda da çok zor olduğunu belirten Onur Nurdemir “Özerk bir çalışma alanı isteyen gazeteciler de var. Birkaç kişi bir araya gelip kendi yayın kuruluşlarını kuruyor fakat günümüz ekonomi şartlarını da göz önünde bulunduracak olursak hayatta kalmaları haliyle çok zor oluyor.” dedi.
“Z kuşağı artık dünyaya ve medyaya yön veriyor”
Son olarak medyada yaşanan değişim sürecinde Z kuşağının dünyaya ve medyaya yön verdiğine değinen Onur Nurdemir “Sosyal medya yeni bir dinamik. Geleneksel medya artık gençlerimize nostalji gibi geliyor. Basılı yayın bitmek üzere günlük on bin satan gazeteler çok sattım diyor. Çünkü günümüzde çoğu insan artık haber üretirken de okurken de yeni medyayı kullanıyor. Buna yine en büyük örneklerden bir tanesi dört tane büyük yabancı medya kuruluşunun bir araya gelip bir YouTube kanalı açmasıdır. Oysa onlar için Türkiye’den bir kanal almak ya da uydu frekansı satın almak deve de kulak bile olmazken gidip YouTube kanalı açmayı tercih ediyorlar. Çünkü çağımızın getirisi bu, Z kuşağı artık bunu istiyor. Benim onlara tavsiyem unvanların peşinde olmamaları ve olaylara pek çok farklı pencereden bakmayı ihmal etmemeleridir.” diyerek sözlerine son verdi.