OMÜ İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Mezunlarının Kariyer Yolculukları
Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü mezunları ile öğrencileri online söyleşide buluştu. Bölüm mezunlarının sahadan tecrübelerini öğrencilere aktarılması amacıyla gerçekleştirilen söyleşiye Lobby İletişim Medya İlişkileri Raporlama Uzmanı Fatih Özsoy, Feveran İletişim Kıdemli Marka Yöneticisi Sinem Uyanık ve Atakum Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü Koordinatörü Hüseyin Özkan konuk olurken söyleşinin moderatörlüğünü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Arş. Gör. Nilay Tan Çakır üstlendi. Söyleşiye öğrencilerin yanı sıra İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Onur Bekiroğlu, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Başkanı Doç. Dr. Recep Yılmaz ile akademisyenler katıldı. Açılış konuşmasını Arş. Gör. Nilay Tan Çakır’ın yaptığı söyleşi, mezun öğrencilerin söz almasıyla devam etti.
‘Sektörde tutunabilmek için bireysel çaba ve ilgini ön planda olmalı’
İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü yılı mezunu Fatih Özsoy, eğitim sürecinde staj yaptığı Lobby İletişim’de açık pozisyon olmasıyla başladığı raporlama departmanında iki yıl çalıştığını ve profesyonel hayata bu şekilde adım attığını belirterek, “Sektörde tutunabilmek için bireysel çaba ve ilginiz ön planda olmalı bununla da yetinmeyip entellektüel yanınızı güçlendirmeli ve çok yönlü düşünebilmeniz gerekiyor. Günümüzde PR, dijitale tam entegre edilemedi. Bu yüzden yaptığımız işle dünyadaki markalarla yarışma halinde olmalıyız” ifadelerini kullandı.
Sektörün çalışanlardan talepleri arttı
Bölüm mezunu Hüseyin Özkan, Atakum Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü Koordinatörü olduğunu ve Dijital Pazarlama sosyal medya departmanında aktif olarak çalıştığını ifade ederek ,“Çalıştığım kurum bebeğin doğduğu andan çalışma anına kadar ki süreci yönetir. Bu doğrultuda takım arkadaşlarıyla duvarları kırıp halkla samimi bir dil kurmaya çalıştıklarını” söyledi. Özkan, “Kamu kurumlarında çalışmak daha sınırlı ve belli başlı standartları uygulamaktadır. Örneğin, pandemiden kalma alışkanlıkla eğlence kısmından ziyade hizmet tanıtım kısmına ağırlık verildi. Artık çalışandan istenen talep oldukça arttı. Program hâkimiyetleri vs. birçok nitelik sektörde tutunmanızı arttırır hale geldi” dedi.
Mezun Sinem Uyanık ise lisans eğitimi boyunca sadece olması gerekeni yaptığının eksikliğini sektöre başladığında anladığını ifade etti. İletişim Fakültesi mezunlarının iş olanaklarının büyükşehirlerde fazla olduğunun altını çizen Uyanık, pandemi döneminde herhangi bir iş birliği olmamasına rağmen kendini riske atıp İstanbul ilinde Can Medya’da işe girdiğini söyledi. Uyanık sözlerine şöyle devam etti: “Ajansta çalışmaktan keyif almama rağmen kendi adıma sürdürülebilir olmadığı kanısına vardım ve istifa ettim. Bir şey bilmeden okyanusa dalmak gibi tecrübeydi benimkisi. Ancak bir butik ajansta yeri geldiğinde 8 ayrı markanın tüm süreçlerini tek başıma yürüterek tecrübe kazandım. Bu tecrübe sayesinde de Feveran İletişim’de kıdemli marka yöneticisi olarak çalışmaktayım.”
Söyleşide, mezunların kendilerini ve iş tecrübelerini aktarmasının akabinde öğrencilerinin sorularını cevaplandı. Mezunlar, dinleyici öğrencilere üniversite içinde ve dışında yardım istemeleri halinde her zaman kapılarının açık olduğunu belirtti. Soru ve cevapların arından söyleşi noktalandı.
Haber: Aleyna Selin İleri