Ondokuz Mayıs Üniversitesi - İletişim Fakültesi - Uygulama Gazetesi -

OMÜ İletişim Fakültesi Oyunu Kurallarına Göre Oynamaya Hazır!

OMÜ İletişim Fakültesi Oyunu Kurallarına Göre Oynamaya Hazır!
  • 23.10.2019
  • OMÜ İletişim Fakültesi Oyunu Kurallarına Göre Oynamaya Hazır! için yorumlar kapalı
  • 3.636 kez okundu

Ondokuz Mayıs Üniversitesi İletişim Fakültesi  ve  dijital performans ajansı olan Site Destek ‘‘Oyunu Kurallarına Göre Oynamaya Hazır Mısın?’’ isimli söyleşide bir araya geldi. Site Destek ekibi SEO (Google Arama Motorunda Başarılı Olmanın Yolları), Dijital Reklamcılık (Yeni Nesil Dijital Reklamcılık Kanalları ve Stratejileri), PR (Geleneksel PR’dan Dijital PR’a Geçiş) ve Web Yazılımı (Gelişen Teknolojiye Ayak Uydurmak) konularında mesleki bilgi ve deneyimlerini paylaştı.

Site Destek’in kurucusu olan ve Türkiye genelinde SEO alanında eğitimler veren Ayhan Karaman, Halkla İlişkiler Direktörü Seda Öztürk, Dijital Pazarlama Yöneticisi Kamil Keleş ve Web Yazılım Uzmanı Osman Tangören mesleki bilgi ve deneyimlerini öğrencilerle paylaşmak üzere OMÜ İletişim Fakültesi’ne misafir oldular.

Konferans salonunda gerçekleşen etkinliğe İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Niyazi Usta, Dekan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Sinan Kaya, Halkla İlişkiler Bölüm Başkanı Doç. Dr. Recep Yılmaz, Radyo Televizyon ve Sinema Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Ömer Çakın ve Halkla İlişkiler Bölümü Arş. Gör. Nilay Tan Çakır ve çok sayıda öğrenci katıldı.

Söyleşi Site Destek dijital performans ajansının kurucusu Ayhan Karaman’ın konuşması ile başladı. Karaman konuşmasında ajansının kuruluş aşamasından bahsederek temiz kodlara sahip, hızlı, kullanıcı deneyimini iyi yaşatan, mimari açıdan düzgün kurgulanmış bir web sitesinin nasıl oluşabileceğine değindi. Konuşmasında “Bir siteden baktığınız ürün başka bir sitede karşınıza geliyorsa eğer ben sizlere bu deneyimden bahsetmeliyim. Yeniden pazarlama, arama motoru optimizasyonu ve bunların yanına geleneksel halkla ilişkileri aldığınızda başarısız olma imkanınız neredeyse sıfır. Bizim ajans olarak müşterilerimizi başarıya ulaştırdığımız strateji bu. Sizler de hiçbir noktada hayatınızdan dijitali çıkartmayın. Oyun oynamaktan, strateji oyunları oynamaktan vazgeçmeyin. Oynadığınız her oyun sizlerin hayatlarına bir şeyler katacaktır ve ne iş yaparsanız yapın hayatınızda hep dijital olacaktır. Gelişen teknolojilere ayak uydurun. Bu işi herkesten farklı yaparsanız kesinlikle başarıya ulaşacaksınız” diyerek sözlerini sonlandırdı.

Etkinlik, ajansın Halkla İlişkiler Direktörü Seda Öztürk’ün konuşması ile devam etti. Öztürk konuşmasında geleneksel halkla ilişkiler ve dijital halkla ilişkiler arasındaki farka değinerek dijital halkla ilişkilerin sağlağı üç önemli avantajdan bahsetti. “Hızlı ve ölçülebilir olması, bir kampanya sürecinde dijital tarafta ölçümleme yapabilirken geleneksel tarafta bunu ölçümleyemiyoruz. Sosyal medyada güç sahibi olması, her kurumsal marka/kişi/şahıs için de önemli. Takipçi sayıları, beğeni sayıları, sosyal medya uyguladığımız kampanyalar ile birlikte etkili olabilmek, Halkla İlişkiler kendi adından söz ettirebilmektir. Düşük bütçe ile yüksek verimlilik sağlanması tamamen kampanlar ile alakalı. Sizler çok büyük paralar ödemeden dünyanın çok farklı bir yerinde kampanyanızı, ürününüzü gösterebiliyorsunuz. Bu da dijital halkla ilişkilerin en önemli avantajlarından biri.” dedi.

Site Destek Dijital Pazarlama Yöneticisi Kamil Keleş dijital pazarlama nedir, dijital pazarlama stratejileri nelerdir, kimler bu alanda kariyer yapabilir ve kariyer olanakları nelerdir konularından bahsederek “Dijital pazarlama markanızı internette marka bilinilirliğini arttırmak için yapılan çalışma sanatıdır. Dijital pazarlama yöneticisi veya uzmanı ise bu süreci yöneten kişiye denir. Temel düzeyde internet kullanabilen, temel ingilizceye giriş yapmış, iletişim becerisi kuvvetli, teknolojiyle ilgili olan herkes dijital pazarlama alanında kariyer yapabilir. Yeni bir sektör ve dijital pazarlama alanında yer alan kaynaklar çoğalıyor. İlgisi olan insanlar çok kolay öğrenebilir ve bu mesleği yapabilir. Dijital pazarlama uzmanı olabilirsiniz, girişimci olabilirsiniz, kendi işinizi kurabilirsiniz, danışman ve eğitmen olabilirsiniz.” diyerek sözü Site Destek Dijital Performans Ajansı Önyüz Geliştiricisi Osman Tangören’e bıraktı.

Web Yazılım Uzmanı Tangören konuşmasında bir internet sitesini tasarlarken ne gibi etkenlere dikkat ediyoruz konusuna değindi. Sözlerine “Kişi ya da kurumları tanıtmak amacıyla internet sitelerinde, tarayıcılarda, görüntelenebilecek her türlü tasarımı web tasarım olarak adlandırıyoruz. Tasarımlarımızı hazırlarken altı ana maddede bunu bölümledik. Bunlar; öğrenme, projemizin ne içermesi konusunda karar verdikten sonra bunun araştırma aşamasına geçmek zorundasınız ve burada en önemli şey rakip analizidir. Yaptığımız işi daha önce yapan birisi var mı? Hangi renk paletlerini kullanmışlar gibi soruları cevaplandırdıktan sonra işin planlama aşamasına geçilmesi gerekir. Burada da en önemli şey topladığımız veriler ile birlikte ilerleyeceğimiz yol haritasını seçmek olmalı. Sonraki aşama olan tasarlama aşamasında tasarımı yapacak olan arkadaşımıza yol haritasını belirlemek gerekir. Sonraki aşama yazılım aşamasıdır. Yazılım aşamasıda sorunsuz bir şekilde tamamlandıysa ve bu mobil uyumluysa aynı zamanda tarayıcılardan da sorunsuz bir şekilde geçmişse işimizi yayına alıyoruz.” dedi.

Program Ayhan Karaman, Seda Öztürk, Kamil Keleş ve Osman Tangören’e mesleki bilgi ve deneyimlerini öğrencilerle paylaştıkları için teşekkür edilmesi ve fidan sertifikası takdim edilmesiyle sona erdi.

      

Etiketler: / / / / / / / / / / /

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ