Ondokuz Mayıs Üniversitesi - İletişim Fakültesi - Uygulama Gazetesi -

OMÜ İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Bu Ay İkinci Kez Mezunlarıyla Buluştu

OMÜ İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Bu Ay İkinci Kez Mezunlarıyla Buluştu
  • 16.12.2022
  • OMÜ İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Bu Ay İkinci Kez Mezunlarıyla Buluştu için yorumlar kapalı
  • 628 kez okundu

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü mezunları ile öğrencileri bu ay ikinci kez online söyleşide buluştu. Bölüm mezunlarının sahadan tecrübelerini öğrencilere aktarılması amacıyla gerçekleştirilen söyleşiye Markakod Reklam Tasarım ve Yazılım Hizmetleri-Proje Yöneticisi Meryem Aldağ, Dedeman Zonguldak-Misafir İlişkileri Yöneticisi Ecem Onan ve Renosans İstanbul Reklam Ajansı-Dijital Pazarlama Uzmanı ve Konumuz İletişim Sosyal Medya Ajansı-Kurucusu Beril Hazal Çelik konuk olurken söyleşinin moderatörlüğünü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Arş. Gör. Nilay Tan Çakır üstlendi. Söyleşiye öğrencilerin yanı sıra Halkla İlişkiler Bölümü Öğretim Üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Özlem Akgüç Çetinkaya ve Gazetecilik Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Gülten Arslantürk katılım sağladı. Açılış konuşmasını Arş. Gör. Nilay Tan Çakır’ın yaptığı söyleşi, mezun öğrencilerin söz almasıyla devam etti.

‘‘Sahada olan kazanır’’

Markakod’da proje yöneticisi olarak çalışan ve aynı zamanda yüksek lisans eğitimine devam eden Meryem Aldağ, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Doç. Dr. Recep Yılmaz’ın ‘‘sahada olan kazanır’’ sözünü mezun olduktan sonra daha iyi anladığını dile getirdi. Aldağ, lisans eğitimi boyunca derslerde elde edilen birikimin sektörde özellikle de ajanslarda ayrı birimler olarak karşısına çıktığını ifade etti. Geleneksel bir ajansın dijital kısmında çalışmasının sebebinin pandemi sürecinde online çalışma ortamlarının yaratılmasıyla dijital bölümlerin avantajlı hale gelmesine dayandığından bahsederken, Aselsan, Profen, İDO, Nutella gibi sektörde güçlü itibar yaratmış markalarla çalışmalar yürüttüğüne ve Marka 2022’in organizasyonunda aldığı role değindi.

‘‘Alan dışı içeriklerle ve karmaşık tasarımlarla dolu olan uzun CV’lerle kendi ekmeğinize taş koymayın’’

Renosans İstanbul’un dijital pazarlama uzmanı ve Konumuz İletişim Sosyal Medya Ajansı’nın kurucusu Beril Hazal Çelik, üçüncü sınıfta gönüllü olarak dijital pazarlama alanında üç ay staj yaptığından ve ders notlarını paylaştığı blog sayfasını staj dönemindeyken ajansa çevirdiğini belirtti. Pandemi döneminde freelance olarak çalışırken marka sayısının artarak yediye çıkmasının ardından yeni mezun biri olarak bu temponun kendisine yorucu gelmesiyle tam zamanlı bir işe girdiğine değinen Çelik, o dönemde Acun Medya Akademi’de dijital pazarlama ve sosyal medya alanında eğitim aldığından bahsetti. Şu an çalışmaya devam ettiği Renosans İstanbul’a iş başvurusunu ise uzun zaman önce yaptığı için başvuru yaptığını dahi unuttuğunu belirten Beril Hazal Çelik, mail yoluyla irtibata geçilmesinin ardından birkaç kez gidip ajans yöneticilerine sunumlar yaptığını ve başvurusunun uzun zaman sonra kabul edildiğini belirtti. Reklam müziklerinden, kullanılan renklere ve marka yüzüne kadar farklı bir strateji ile hareket ettiklerini dile getiren Çelik, çalıştıkları markaların sınırlı sayıda devlet kurumları olduğunu belirtti. Bunların yanı sıra CV hazırlamanın inceliklerine değinen ve hangi tip CV’lerin ajanslar tarafından önemsenirken hangilerinin hiç dikkate alınmadığı hakkında çeşitli tüyolar veren Çelik, ‘‘Öğrenciyken her alanı görün. Kendinizi nerede iyi hissediyorsanız o alana yönelin. Elinizi çabuk tutmaya gayret edin. Sektörde rakipleriniz artıyor ve bir işe başladığınızda ömürlük çalışmak zorumdaymışsınız gibi bakmayın. 20’li yaşlarda olabildiğince fazla deneyim edinin. Kendinize yenilik katın. CV’nize kreatif içerikler ekleyin. Alakasız yani alan dışı içeriklerle ve karmaşık tasarımlarla dolu olan çok uzun CV’lerle kendi ekmeğinize taş koymayın’’ diyerek sözlerini noktaladı.

‘‘Grafik tasarım derslerinin artısını gördüm’’

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü 2020 mezunu ve şu an Dedeman Zonguldak’ta misafir ilişkileri yöneticisi olan Ecem Onan, üçüncü sınıfta zorunlu stajını İstanbul Şişli’de bir iletişim ofisinde Influencer marketing üzerine yaptığını belirtti. Mezun olmadan önce çalıştığı staj yerinden iş teklifi aldığını ve burada pandemiden dolayı online olarak altı ay çalıştığını ve ardından Maslak’ta bir prodüksiyon şirketinde grafik tasarım alanında çalışmaya devam ettiğini söyledi. Onan, bu noktada ‘‘grafik tasarım derslerinin artısını gördüm’’ diyerek eğitim sürecinde alınan derslerin farkındalığına varılmasının gerekliliğini vurguladı. Bu alanda sekiz ay çalıştığını, yurt dışı planlarının olduğunu ve şu an Dedeman’da müşterinin konaklama öncesi, konaklama esnası ve konaklama sonrasındaki bütün adımlarla ilgilendiğini belirtti. Onan, Dedeman’daki görevini ‘‘davet mektubuyla başlayan sürecin memnuniyet yorumlarıyla sonuçlanmasına ve dijital platformlarda itibar kazancının yükselmesine katkı sağlamak olarak’’ açıkladı.Soru ve cevapların akabinde Arş. Gör. Nilay Tan Çakır’ın konuklara deneyimlerini paylaştıkları için teşekkür etmesiyle söyleşi noktaladı.

Haber: Aleyna Selin İleri

Etiketler: / / / / / / / / /

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ