Girişimcilik, Halkla İlişkiler Sektörü ve İş Kurma Süreçleri
Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İletişim Fakültesi’nde Girişimcilik, Halkla İlişkiler sektörü ve İş Kurma Süreçleri konulu seminer programı düzenlendi.
OMÜ İletişim Fakültesi’nde, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB)İl Müdürlüğü ve Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) İl Müdürlüğü tarafından ‘Girişimcilik, Halkla İlişkiler Sektörü ve İş Kurma Süreçleri’ konulu seminer programı gerçekleştirildi.
Reklam ajansı, organizasyon ve danışmanlık alanlarına hibe desteği veriliyor.
İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü tarafından konferans salonunda düzenlenen seminerde konuşma yapan KOSGEB İl Müdürlüğü Kobi Uzmanı Nebahat Nebioğlu, girişimciliğin önemi, girişimcilik kültürü, girişimci fikirlerin taşıması gereken özellikler ve KOSGEB tarafından desteklenen projeler konusunda öğrencilere bilgiler verdi. Nebioğlu konuşmasında, girişimcilik eğitimlerindeki temel amacın, kişilerin kendi işlerini kurmaları ve geliştirmeleri sürecinde onlara yardımcı olmak olduğunun altını çizdi. Yenilikçi fikirlere ihtiyaç duyduklarını dile getiren Nebioğlu, İletişim Fakültesi mezunlarının, reklam ajansı, danışmanlık, organizasyon alanlarında iş kurma fikirlerinin KOSGEB tarafından desteklendiğini belirtti.
Kendi İşini Kurana Yardımcı Olma Misyonu
Seminerde konuşan İŞKUR İl Müdürlüğü Uygulamalı Girişimcilik Eğitmeni Akif Altun ise, başarılı işletmelerinin kurulmasının temelinde başarılı bir iş planı olduğunu belirtti. Altun, öğrencilere iş planı oluşturma süreçleri hakkında uygulanmış örnek iş planları üzerinden bilgiler aktardı. Altun ayrıca, İŞKUR tarafından yürütülen istihdam projeleri hakkında öğrencileri bilgilendirdi.