Ondokuz Mayıs Üniversitesi - İletişim Fakültesi - Uygulama Gazetesi -

İletişim Fakültesi’nde “Oyun İçi Reklam” semineri

İletişim Fakültesi’nde “Oyun İçi Reklam” semineri
  • 03.03.2017
  • İletişim Fakültesi’nde “Oyun İçi Reklam” semineri için yorumlar kapalı
  • 3.682 kez okundu

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü öğrencileri  “Oyun İçi Reklam” konulu etkinlik düzenledi.

Çarşamba Ticaret ve Sanayi Odası ve Polfisan’ın katkılarıyla düzenlenen etkinliğe, İletişim Fakültesi öğretim elemanları ve öğrencileri yoğun ilgi gösterdi. Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü öğrencileri Abdullah Koç, Erdem Pişkin ve Neslihan Yayla, “Oyun İçi Reklamcılık” dersi kapsamında hazırladıkları projeleri Onurhan Keskin, Özlem Karakurt Nahçivani ve Doğukan Türk gibi sektörden gelen uzmanlara sundular.

Keskin, Türkiye’de Hard Fun, People Fun, Serious Fun ve Easy Fun gibi dörttemel oyun türünün yer alındığını söyleyerek oyun içerikleri hakkında bilgi verdi. Keskin, “Bu oyunlarda reklamlar, ürün yerleştirilmesi şeklinde yapılıyor. Oyuna yerleştirilen reklamla bireyin farkında olmadan  karşılaşması sağlanıyor. Bu yüzden reklamcılar, müşterilerin taleplerine uygun oyun tasarlıyor ve marka yapısına dikkat ediyor” dedi.

Başarılı bir oyun içi reklamda, bireyin mutluluğa ulaşma arzusunun kullanıldığına vurgulayan Karakurt, “Bütün hayatımızı kavrayan bir olgu olan oyun, telelevizyon ve reklamdan daha önemlidir.  Kendini oyuna adayan birey kazanma çabası içerisindedir. Kazanma hissinin verdiği mutlulukla birey, daha fazla oyun oynayarak daha çok reklama maruz kalır” dedi.

Reklamlarda kullanılan ses ve müziğin öneminden bahseden Türk, “Reklamlarda kulanılan müzik ve ses bireylerin ürün taleplerinde artışa neden oluyor” diye ifade eti.

İletişim Fakültesi öğretim elemanı Erdoğan, reklamın bir tarih, bir kültür ve bir kimlik yerine geçerek, reklam  karakterlerinin nasıl etkili bir biçimde kullanıldığını örnekler üzerinden anlattı. Reklam kurgusunda bireylerin bile bir meta olarak kullanıldığını vurgulayan Erdoğan, “Reklamlarda, bireyin kendi varlığının farkında olmamasından dolayı kişinin kendisini fark etmesini amaçladım” diyerek sözlerini bitirdi.

Etkinlik, Dekan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Sinan Kaya ve Halka İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Recep Yılmaz tarafından konuşmacılara verilen teşekkür belgesi ile son buldu.

 

_MG_4262_MG_4263

Etiketler: / / / / / / / / / / / /

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ