Analogdan Dijitale Veri

Analogdan Dijitale Veri
  • 06.12.2019
  • 561 kez okundu

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İletişim Fakültesi Pazarlama İletişimi Topluluğu “Dijital Reklamcılıkta Güncel Dopingler” adlı etkinliğin ikincisini düzenledi. “Analogdan Dijitale Veri” başlığıyla gerçekleştirilen etkinlikte OMÜ İletişim Fakültesi Dr. Öğr. Üyesi Enes Abanoz, veri, veri görselleştirme, Google Analytics konularından bahsetti.

Dr. Öğr. Üyesi Enes Abanoz, veri kavramına ilişkin bilgileri 3 adımda anlattı. Sunumuna veri kavramını tanımlayarak başlayan Enes Abanoz “Veri, belli bir dokusu olmayan işlenmemiş bilgidir. Daha doğrusu olgudur. Bilgi ise sınıflandırılmış ve bir anlam ifade edendir.” diyerek verinin analog ve dijital veri olmak üzere ikiye ayrıldığına söyledi. İkinci adımda ise veri görselleştirme, veri madenciliği, büyük veri ve özelliklerinden söz etti.  Abanoz büyük veri (big data) kavramı ile ilgili ise  “Büyük veri kavramı 1997 yılında NASA tarafından kullanıldı. NASA’da çalışan bilim insanları bir veriyi görselleştirmek için uğraşıyorlarken bir problemle karşılaşıyorlar. Problem şu: veri o kadar büyük ki bilgisayarın belleği yetmiyor, dahili hard disk yetmiyor ve görselleştiremiyorlar. Bu soruna ise büyük veri diyorlar. Öyle bir veri düşünün ki mevcut olduğunuz yapı yetmiyor ve kullanamıyorsunuz. Büyük veri kavramı da bu noktada karşımıza çıkmaktadır.” dedi. Büyük verinin hacim (volume), çeşitlilik (variety) ve hız (velocity) özelliklerinden bahseden Abanoz, önemli olanın veriye ulaşmak değil ulaşılan veriyi işlemek olduğunu; veriyi sadece insanların değil makine ve organizasyonların da ürettiğini belirtti. Son olarak verileştirme kavramından bahsedilen sunum interaktif bir şekilde devam etti. Öğrencilerin sosyal medya hesaplarından yapmış oldukları paylaşımların verileştirilmiş halleri Google Analytics üzerinden gösterildi.

Etkinlik, teşekkürlerin ardından Dr. Öğretim Üyesi Enes Abanoz, Dr. Öğretim Üyesi Nur Erdem ve öğrencilerin toplu fotoğraf çekimi ile sona erdi.

Etiketler: / / / / / / / / / / / / / / / / / /

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ