Ondokuz Mayıs Üniversitesi - İletişim Fakültesi - Uygulama Gazetesi -

Farklı Bir Bakış: Spor İletişimi ve Pazarlaması

Farklı Bir Bakış: Spor İletişimi ve Pazarlaması
  • 18.05.2022
  • Farklı Bir Bakış: Spor İletişimi ve Pazarlaması için yorumlar kapalı
  • 1.522 kez okundu

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İletişim Fakültesi bünyesinde yer alan Yeni Medya Topluluğu, OMÜ İletişim Fakültesi Konferans Salonunda “Spor İletişimi ve Pazarlaması” söyleşisi düzenledi.

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Cem Çetin’in konuşmacı olduğu söyleşiye, İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Onur Bekiroğlu, Dekan Yardımcıları Doç. Dr. Ömer Çakın ile Dr. Öğr. Üyesi Sinan Kaya, İletişim ve Tasarımı Bölüm Başkanı ve Yeni Medya Topluluğu akademik danışmanı Doç. Dr. Nur Erdem yanı sıra akademisyenler ve çok sayıda öğrenci katıldı.

İlk olarak öğrencilere sorular yönelten Cem Çetin, spor medyası ve spor gazeteciliğinin gelişmesine engel olan konuları anlatarak, dış dünya basınını takip etmemek ve içimize kapanmak gibi nedenlerin varlığından bahsetti.

Spor gazetesi “L’Équipe”

Fransa’da günlük olarak çıkan spor gazetesine atıf yapan Çetin, 12 yaşından itibaren bu gazeteyi takip ettiğini ifade etti. Dünyada referans olarak kabul edilen bu gazetenin spor gündemini belirlediğini de söyleyen Cem Çetin, 1995 yılından sonra L’Équipe gazetesinin Türkiye muhabiri olarak çalışmaya başladığını dile getirerek yaptığı çalışmaları anlattı.

Sporun sponsorluklara etkisi 

Ülke sporunun gelişmesinde tanıtımın ve bu alanda Halkla İlişkiler öğrencilerinin önemine vurgu yapan Çetin,  sahip olunan gelir kaynağının şirketler üzerinden sponsorluk ile sağlandığını ve görünürlüğün hangi amaçlara yönelik olduğunu anlatarak, dinleyicilere, “Şirketler neden spor sponsorluğuna yönelirler?” sorusunu yöneltti ve gelen cevapları dinledi.

Çetin gelen cevapların ardından sözlerine şu cümlelerle devam etti: “Markaların isim bilinirliğini ve hedef kitleye kendisini tanıtmasını sağlayan sponsorluk faaliyetleri sadece yerel anlamda değil, çeşitli spor müsabakalarını finanse ederek global çerçevede de marka bilinirliğini artırmayı amaçlamaktadır.”

İletişim davranışlarla birlikte bir bütündür

İletişim fakültelerinin önemli bir alan olduğunu ifade eden Çem Çetin, “İletişim eğitiminin özellikle sosyal medya kültürünün oluşmasıyla birlikte artması gerekiyor. Çünkü iletişim sadece konuşmak olarak nitelendirmek yanlış. İletişim davranışlarla birlikte yadsınamaz bir bütünlük içindedir.” dedi.

Söyleşide sonunda katılımcılardan gelen soruları da cevaplayan Doç. Dr. Cem Çetin, etkinliğe davetleri için Yeni Medya Topluluğu’na da teşekkürlerini iletti.

Haber: Rabia Çiçekli

Fotoğraf: Sevil Doğan

Etiketler: / / / / / / / / / /

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ