OMÜ’lü Öğrenciler, Kişisel Markalaşmayı Konuştu

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İletişim Fakültesi bünyesinde faaliyet gösteren PRoAktif Topluluğu tarafından “Kişisel Markalaşma” konulu söyleşi gerçekleştirildi. Hibrit formatta gerçekleşen söyleşiye, Brandfocus Ajansı Başkanı Tülin Çeneli Dönmez konuşmacı olarak katıldı.

PRoAktif Topluluğun akademik danışmanı Arş. Gör. Dr. Nilay Tan Çakır’ın moderatörlüğünü üstlendiği söyleşide, Tülin Çeneli Dönmez, bir markanın oluşum sürecinde dikkat edilmesi gereken temel unsurlar ve sektör hakkında öğrencilere önemli bilgiler verdi.
General Mobile, SushiCo ve Kayacan Holding gibi markalarla çalışmalar yürüten Tülin Çeneli Dönmez’e, OMÜ İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım mezunu Sinem Uyandık’da eşlik etti.

“Samimiyet, Cesaret, Kararlılık”
Markalaşma sürecinde dikkat ettiği üç temel değere değinen Tülin Çeneli Dönmez, “Samimiyet, benim için markamın temelinde en çok önemsediğim değerlerin başında geliyor. Gerek etkileşimde bulunduğum insanlarda, gerekse hayatıma aldığım kişilerde samimiyeti hep çok önemsedim. Bu yüzden, ilk sıraya kesinlikle samimiyeti koyarım. İkinci olarak cesaret diyebilirim. Çünkü bir karar almak ve o kararı hayata geçirebilmek, bence bizi biz yapan çok önemli süreçler. Üçüncü olarak ise kararlılık diyebilirim. Bir şeye gerçekten odaklandığımda, onu gerçekleştirmek için önümde hiçbir engel kalmıyor. Kararlılıkla ilerlediğimde, şu ana kadar ulaşamadığım hiçbir hedef olmadı.” ifadelerini kullandı.

İletişimcinin en temel özelliği merak olmalı
İletişimcinin başarıya ulaşmasında en önemli özelliğin merak olduğunu vurgulayan Tülin Çeneli Dönmez, “Bir iletişimcinin en temel özelliği merak olmalı. Merakımızın peşinden gittiğimizde yeni şeyler öğreniyor ve gelişiyoruz. Dolayısıyla mesleğimize, alana veya yapılan işlere merak duyan kişilerin çok daha geliştiğini ve farklı yerlere geldiğini gördüm.” dedi.

“Bu alanda uzmanlaşmanızı özellikle tavsiye ederim”
Sürdürülebilirlik iletişiminin günümüzde yükselen bir alan olduğunu ve bu konuda uzmanlaşmanın kariyer fırsatları sunabileceğini belirten Tülin Çeneli Dönmez, “Sürdürülebilirlik iletişimi, aslında yeni bir alan. Bu alanda uzmanlaşmanızı özellikle tavsiye ederim. Çünkü burada yeni roller ve fırsatlar doğuyor.” şeklinde konuştu.

Markaların deneyim dünyasında aktif bir rol üstlenmesinin giderek daha fazla önem kazandığını belirten Tülin Çeneli Dönmez, marka aktivisti, anlam tasarımcısı ve deneyim tasarımcısı gibi yeni uzmanlık alanlarının ortaya çıktığını vurguladı. Bu rollerin, deneyimi sahada olduğu kadar çevrim içi ortamda da geliştirmeye odaklandığını ifade etti. Ayrıca yapay zekâ alanındaki gelişmelerin de iletişim dünyasında önemli bir yer tuttuğunu dile getiren Tülin Çeneli Dönmez, “Bugün, yapay zekâ sistemlerinden, toplantı asistanlarından ve benzeri araçlardan takım içinde destek alıyoruz. İletişim uzmanlarına artık yapay zekâ takım üyesi gibi yeni roller tanımlanıyor.” dedi.

Söyleşiye Arş. Gör. Dr. Özlem Delal Abanoz, Arş. Gör. Dr. Nilay Tan Çakır, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.
Haber: Umut Genç, Enes Kale, Barış Arslan
Fotoğraf: Umut Genç, Enes Kale, Barış Arslan