Ondokuz Mayıs Üniversitesi - İletişim Fakültesi - Uygulama Gazetesi -

İş’te Samsun’da İletişim Zirvesi

İş’te Samsun’da İletişim Zirvesi
  • 10.05.2018
  • İş’te Samsun’da İletişim Zirvesi için yorumlar kapalı
  • 2.593 kez okundu

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) , Haber Medya Grubu ve Lovelet Sahne iş birliği ile Haberaks TV’de yayınlanan “İş’te Samsun” programında iletişim alanında tecrübeli kişiler sektördeki bilgilerini İletişim Fakültesi öğrencileriyle paylaştı.

Yapımcılığını ve sunuculuğunu Sinan Sallabaş’ın yaptığı programın canlı yayın konukları OMÜ İletişim Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Teknolojileri Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Nur Erdem, Lovelet Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Mustafa Süzen, Yeşilyurt Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Neslihan Apak oldu.

Programa, OMÜ Rektör Danışmanı ve Gazetecilik Bölüm Başkanı Doç. Dr. Onur Bekiroğlu, Dekan yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Sinan Kaya, İletişim Fakültesi öğrenci temsilcisi Onur Şen ve İletişim Fakültesi öğrencileri katıldı.

Program, Üniversite ile iş dünyası arasında iş birliğinin artırılmasına katkı sağlanması ve üniversitelerde oluşturulan bilginin, iş dünyasına nasıl aktarılabileceği ve bunun nasıl kullanılabileceği üzerine kurgulanıyor.

Meslek hayatında 9. yılına giren, dijital markalaşma hakkında akademik bilgi ve tecrübelerin aktaran Dr. Öğr. Üyesi Nur Erdem “Dijitalleşmeye başlayan pazarlama ortamını, öğrencilere aktarmak için yenilikleri sürekli takip ediyorum. Öğrencilerimiz bu konuları büyük ölçüde takip ediyorlar, fakat bizim asıl görevimiz yol gösterici olmak. Dijital dediğimiz alan çok geniş ve hızlı gelişiyor, ayrıca sadece pazarlamayı kapsamıyor. Bu anlamda öğrencilerime bir bakış açısı kazandırmaya çalışıyorum. ”dedi.

Erdem, “Dijitalin kökeninde etkileşim ve kişiselleştirme var. Amerika’da ve Batı Avrupa’daki markalar, dijital kullanımları arttırılmış gerçeklik uygulamaları ile marka imajlarını çiziyorlar. Artık eskisi gibi hedef kitlemiz olsun, bakış açısını geride bırakmak zorundayız. Nokta atışıyla hedef kitlelere ulaşmak durumundayız. Dijitalleşen bu ortamda tüketici de artık içerik üretir konuma geldi. Bunu doğru değerlendirmeli, teknolojik yeniliklere açık ve uyumlu hareket edilmeli.” şeklinde konuştu.

“Alışveriş merkezinde çalışılmaz yaşanır”

AVM’ lerin popüler hale gelmesi sebepleri üzerine konuşmasını yapan Lovelet Genel Müdürü Mustafa Süzen “Alışveriş merkezlerindeki temel unsur, gelen ziyaretçilerin temel ihtiyaçlarını A’dan Z’ye karşılayabilecek niteliğe sahip olmalarıdır. AVM’ lerde çalışılmaz, yaşanır. Çalışma saatlerinin uzun olması artan zamanı kıymetli kılıyor. Bu kıymetli zaman dilimi içerisinde hem alışveriş hem yemek hem eğlence, hepsini aynı çatı altında barındırabilecek bir ortak alan olması insanlar tarafından çok sevildi. Aslında bu durum Osmanlı döneminde kapalı çarşı kültüründen geliyor. O dönemin kapalı çarşıları dünyanın ilk alışveriş merkezi örnekleri olarak biliniyor.” şeklinde konuştu.

 

Türkiye’de Alışveriş Merkezi Gerçekleri

Samsun’un ilk alışveriş merkezi olan Yeşilyurt Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Neslihan Apak AVM yatırımları hakkında “Türkiye’de ciddi bir alışveriş merkezi enflasyonu oluştu. Alışveriş merkezlerinin sayısı artmasıyla, markalar ve AVM’ler karşılıklı etkileşime girdi ve bu durum markalara büyük bir ivme kazandırırdı. Yatırım olarak bakıldığında şu an Anadolu’da hala AVM’si olmayan şehirler var. Buralar için çok verimli bir yatırım olarak değerlendiriliyor. AVM yatırımı yapılırken lokasyonun doğru seçilmesi, şehir nüfusuna bakılması, sosyo-kültürel özelliği gibi birçok durum vardır. AVM yatırımı yapılırken bu durumların atlandığını düşünüyorum.” şeklinde ifade etti.

Öğrencilere önerilerde bulunan Apak “İletişim insanın kendisini temsil edebileceği en değerli ifade biçimidir. Hangi sektör olursa olsun başarının verdiği haz ortaktır. İletişim bizi başarıya götüren bir yol haritasıdır.” dedi.

Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Dijital Pazarlama konularıyla alanında uzman kişilerin sektördeki tecrübelerini öğrencilere sunduğu ve OMÜ İletişim Fakültesi öğrencilerinin de sorularıyla interaktif hâle getirdiği program, bilgi ve tecrübe paylaşımına da olanak sağladı.

Etiketler: / / / / / / / /

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ